Katarzyna TrylnikSopran

    Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego Haliny Słonickiej (Medal Magna cum Laude). Jest laureatką m.in Download The Revelry Season 2. VII Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. A. Sari w Nowym Sączu (1997), XXXII Międzynarodowego Konkursu im. A. Dvořáka w Karlovych Varach (1997), III Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im 보글보글 다운로드. S. Moniuszki w Warszawie (1998).

    Debiut artystki w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w partii Zerliny w Don Giovannim Mozarta (2002) zaowocował stałą współpracą z tą sceną, na której występowała w takich inscenizacjach, jak: Dama pikowa Czajkowskiego, Czarodziejski flet Mozarta, Elektra R 아이패드. Straussa, Trojanie Berlioza, Wesele Figara Mozarta, La rondine, La bohème i Turandot Pucciniego. Jej kolekcję ról Pucciniowskich uzupełnia partia Mimì w Cyganerii (Opera Bałtycka, 2008) Pandemic. W 2013 zaśpiewała partię tytułową w prapremierze zamówionej przez TW–ON opery Qudsja Zaher P. Szymańskiego. Do szczególnie ważnych ról artystki w ostatnim czasie w Operze Narodowej należy Alina w Goplanie Żeleńskiego – produkcji nagrodzonej prestiżową International Opera Award (2017) i Micaëla w Carmen Bizeta w reż Download windows 8 1 image. A. Chyry (2018). Ważne miejsce w jej repertuarze zajmują role w operach polskich, m.in.: Zosia we Flisie i Zuzia w Verbum nobile Moniuszki oraz tytułowa Maria w operze Statkowskiego. Od 2016 r. współpracuje z Operą i Filharmonią Podlaską – w Zemście nietoperza J. Straussa wcieliła się w postać Rozalindy, a w Carmen w Micaëlę oraz Liu w Turandot. Chętnie sięga także po repertuar oratoryjny i koncertowy, jest też cenioną interpretatorką pieśni.

    Artystka występowała w teatrach operowych i na scenach koncertowych w wielu krajach Europy. Współpracowała z uznanymi dyrygentami, takimi jak: V. Gergiev, J. Kaspszyk, K. Kord, T. Kozłowski, P. Fournillier, W. Michniewski, A. Wicherek i A. Wit, oraz reżyserami: M. Domingo, A. Freyer, L. Adamik, M. Treliński i K. Warner. Artystka została zaproszona przez Operę i Filharmonię Podlaską do udziału w obchodach 10-lecia Upiora w operze w Polsce jako gość specjalny, kreując w musicalu rolę primadonny Carlotty. W 2016 roku uzyskała tytuł doktora w macierzystej uczelni.

    Zacznij pisać i wciśnij Enter aby wyszukać