ewa-vesin-2019
fot. Michał Heller

Ewa Vesin

Dyrektor Artystyczny

Śpiewaczka i pedagog 폴라로이드. Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów. Urodzona w Lublinie, gdzie rozpoczęła swoją edukację muzyczną i drogę artystyczną. Pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu; członkini Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu. Warsztat wokalny i kompetencje dydaktyczne rozwijała również na Yale University w USA pod okiem prof 조커 무료. Doris Yarick-Cross i Thimotyego Shaindlina, którzy zarekomendowali Ewę Vesin do Met Opera w Nowym Jorku. Studiowała śpiew w Akademii Muzycznej w Krakowie i Wrocławiu. Ukończyła podyplomowe studia menedżerskie na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Laureatka Nagrody Specjalnej oraz Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007) Beast Almighty. Odznaczona Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” (2010).

Z pasją wykonuje zarówno partie operowe, jak i muzykę symfoniczną. Wielokrotnie kreowała główne role m.in. w dziełach: Halka S. Moniuszki, Umarłe miasto E. Korngolda, Otello G. Verdiego, Czarodziejski flet i Łaskawość Tytusa W 체인지 그녀가 되어. A. Mozarta, Carmen G. Bizeta, Zemsta Nietoperza J. Straussa, Opowieści Hoffmana J. Offenbacha, Don Carlos i Trubadur G. Verdiego, Tosca G. Pucciniego, Walkiria i Tannhäuser R. Wagnera. Odbyła tournée po Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Wystąpiła dla księżnej i księcia Luksemburga podczas Festiwalu Operowego, kreując tytułową Carmen G Delicious courier. Bizeta. W 2005 roku zaproszona przez Wolfganga Wagnera, wnuka słynnego Richarda, do udziału w przesłuchaniu w Bayreuther Festspielhaus.

Artystka wykonuje również dzieła muzyki symfonicznej i oratoryjnej. W swoim repertuarze ma m.in. dzieła: III Symfonia – H. M Górecki, II Symfonia – G. Mahler, VIII Symfonia – G. Mahler, Messa da Requiem – G vulkan 다운로드. Verdi, Stabat Mater – Karol Szymanowski, IX Symfonia – L. van Beethoven, Credo – K. Penderecki, VIII Symfonia – K. Penderecki. Brała udział w wielu festiwalach m.in. Viva il Canto, Wratislavia Cantans, Międzynarodowy Festiwal Wagnerowski, Musica Polonica Nova, Międzynarodowy Festiwal w Brnie, Singing Europe Wrocław, Międzynarodowy Festiwal im Find and download you. Ludwiga van Beethovena, Leo Festival.

Współpracuje z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Teatrem Wielkim w Łodzi, Operą Krakowską, Operą Śląską, Operą Podlaską, NOSPR-em, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, Sinfonią Iuventus, Orkiestrą Kameralną NFM Leopoldinum i Orkiestrą Symfoniczną NFM we Wrocławiu, Filharmonią Narodową w Warszawie, a także Filharmonią Narodową w Pekinie, z którą wykonała VIII Symfonię Krzysztofa Pendereckiego pod batutą Mistrza. W 2013 r. z okazji 80. urodzin Krzysztofa Pendereckiego wystąpiła w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie, wykonując jego Credo z towarzyszeniem Sinfonia Varsovia pod batutą Valery’ego Gergieva 기술자들 다운로드. W latach 2003-2012 solistka w Operze Wrocławskiej, a w latach 2013-2014 solistka Teatru Wielkiego w Łodzi. Współpracowała z wybitnymi dyrygentami: Krzysztof Penderecki, Jacek Kaspszyk, Valery Gergiev, Alexander Liebreich, Paul McCreesh, Jose Maria Florencio, Ernst Kovacic, Benjamin Shwartz, Tadeusz Strugała, Łukasz Borowicz, Michał Klauza, Tadeusz Kozłowski, Finnegan Downie Dear, Benjamin Bayl oraz reżyserami: Hans Peter-Lehman, Waldemar Zawodziński, Roberto Skolmowski, Marek Weiss, Laco Adamik, Michał Znaniecki, Tadeusz Bradecki, Andrzej Bubień, Ivo van Hove i Mariusz Treliński.

mateusz-winiewski

Mateusz Wiśniewski

Dyrektor Generalny

Urodzony w Legnicy. Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Ukończył trzy fakultety: zarządzanie – business administration (UE we Wrocławiu), filologię słowiańską oraz dziennikarstwo i komunikację społeczną (UWr.) Download mf.dll. Studiował również w Czechach i Turcji. Wykładowca w Instytucie Filologii Słowiańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, współpracuje również z Instytutem Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Autor artykułów naukowych i prasowych, tłumacz librett operowych.

Z sektorem kultury związany zawodowo od wielu lat – współpracował z ważnymi instytucjami i festiwalami (m.in. Opera Wrocławska, Festiwal Bachowski w Świdnicy, Akademia Muzyczna we Wrocławiu, warszawski Teatr Studio, Festiwal Trzech Kultur w Kępnie, Centrum Spotkania Kultur w Lublinie).

Pomysłodawca, jeden z założycieli i prezes Stowarzyszenia im. Richarda Straussa realizującego projekty kulturalne i edukacyjne w Polsce i za granicą. Jeden z inicjatorów i dyrektor generalny Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów.

Zacznij pisać i wciśnij Enter aby wyszukać