Ewa Vesin

Dyrektor Artystyczny

Śpiewaczka i pedagog. Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów. Urodzona w Lublinie, gdzie rozpoczęła swoją edukację muzyczną i drogę artystyczną. Pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu; członkini Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu. Warsztat wokalny i kompetencje dydaktyczne rozwijała również na Yale University w USA pod okiem prof. Doris Yarick-Cross i Thimotyego Shaindlina, którzy zarekomendowali Ewę Vesin do Met Opera w Nowym Jorku. Studiowała śpiew w Akademii Muzycznej w Krakowie i Wrocławiu. Ukończyła podyplomowe studia menedżerskie na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Laureatka Nagrody Specjalnej oraz Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007). Odznaczona Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” (2010).

Z pasją wykonuje zarówno partie operowe, jak i muzykę symfoniczną. Wielokrotnie kreowała główne role m.in. w dziełach: Halka S. Moniuszki, Umarłe miasto E. Korngolda, Otello G. Verdiego, Czarodziejski flet i Łaskawość Tytusa W. A. Mozarta, Carmen G. Bizeta, Zemsta Nietoperza J. Straussa, Opowieści Hoffmana J. Offenbacha, Don Carlos i Trubadur G. Verdiego, Tosca G. Pucciniego, Walkiria i Tannhäuser R. Wagnera. Odbyła tournée po Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Wystąpiła dla księżnej i księcia Luksemburga podczas Festiwalu Operowego, kreując tytułową Carmen G. Bizeta. W 2005 roku zaproszona przez Wolfganga Wagnera, wnuka słynnego Richarda, do udziału w przesłuchaniu w Bayreuther Festspielhaus.

Artystka wykonuje również dzieła muzyki symfonicznej i oratoryjnej. W swoim repertuarze ma m.in. dzieła: III Symfonia – H. M Górecki, II Symfonia – G. Mahler, VIII Symfonia – G. Mahler, Messa da Requiem – G. Verdi, Stabat Mater – Karol Szymanowski, IX Symfonia – L. van Beethoven, Credo – K. Penderecki, VIII Symfonia – K. Penderecki. Brała udział w wielu festiwalach m.in. Viva il Canto, Wratislavia Cantans, Międzynarodowy Festiwal Wagnerowski, Musica Polonica Nova, Międzynarodowy Festiwal w Brnie, Singing Europe Wrocław, Międzynarodowy Festiwal im. Ludwiga van Beethovena, Leo Festival.

Współpracuje z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Teatrem Wielkim w Łodzi, Operą Krakowską, Operą Śląską, Operą Podlaską, NOSPR-em, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, Sinfonią Iuventus, Orkiestrą Kameralną NFM Leopoldinum i Orkiestrą Symfoniczną NFM we Wrocławiu, Filharmonią Narodową w Warszawie, a także Filharmonią Narodową w Pekinie, z którą wykonała VIII Symfonię Krzysztofa Pendereckiego pod batutą Mistrza. W 2013 r. z okazji 80. urodzin Krzysztofa Pendereckiego wystąpiła w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie, wykonując jego Credo z towarzyszeniem Sinfonia Varsovia pod batutą Valery’ego Gergieva. W latach 2003-2012 solistka w Operze Wrocławskiej, a w latach 2013-2014 solistka Teatru Wielkiego w Łodzi. Współpracowała z wybitnymi dyrygentami: Krzysztof Penderecki, Jacek Kaspszyk, Valery Gergiev, Alexander Liebreich, Paul McCreesh, Jose Maria Florencio, Ernst Kovacic, Benjamin Shwartz, Tadeusz Strugała, Łukasz Borowicz, Michał Klauza, Tadeusz Kozłowski, Finnegan Downie Dear, Benjamin Bayl oraz reżyserami: Hans Peter-Lehman, Waldemar Zawodziński, Roberto Skolmowski, Marek Weiss, Laco Adamik, Michał Znaniecki, Tadeusz Bradecki, Andrzej Bubień, Ivo van Hove i Mariusz Treliński.

mateusz-wisniewski-fot
fot. Katarzyna Sobańska

Mateusz Wiśniewski

Dyrektor Generalny

Urodzony w Legnicy. Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Ukończył trzy fakultety: zarządzanie – business administration (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), filologię słowiańską oraz dziennikarstwo i komunikację społeczną (Uniwersytet Wrocławski). Studiował również w Czechach (Uniwersytet Karola w Pradze) i Turcji (Istanbul University
w Stambule i Çukurova University w Adanie). Wykładowca w Instytucie Filologii Słowiańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, współpracuje również z Instytutem Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.

Autor artykułów naukowych, popularnonaukowych, reportaży, wywiadów i recenzji z zagranicznych przedstawień teatralnych (m.in. z mediolańskiego Teatro alla Scala czy Festiwalu Wagnerowskiego

w Bayreuth). Współpracował z portalem Maestro i „Polską Gazetą Wrocławską”. Publikował również w „Kurierze Operowym” i współredagował wydawnictwa poświęcone działalności wrocławskich instytucji kultury.

W latach 2010–2014 pracował w Operze Wrocławskiej jako asystent prof. Ewy Michnik, dyrektora naczelnego i artystycznego; odpowiadał także m. in. za Public Relations i impresariat; w teatrze uczestniczył w przygotowaniu ponad dwudziestu premier.

Przetłumaczył wiele librett operowych, niektóre z nich zostały przełożone na język polski
po raz pierwszy („Legendy o Maryi” Bohuslava Martinů, „Anioły w Ameryce” Pétera Eötvösa), tłumaczył również czeską poezję oraz wiele tekstów użytkowych. Stypendysta Richard Wagner Stiftung Bayreuth (2013). Współpracował z zespołem Capella Cracoviensis oraz Międzynarodowym Festiwalem Bachowskim w Świdnicy, z którą związany był również poprzez Festiwal Filmowy Spektrum. Gościnnie prowadził warsztaty i prelekcje m.in. w warszawskim Teatrem Studio i Narodowym Instytucie Fryderyka Chopina. W 2017 roku nawiązał współpracę z wielkopolskim Kępnem, w którym współtworzył pierwszą edycję Festiwalu Trzech Kultur.

Pomysłodawca, jeden z założycieli i prezes Stowarzyszenia im. Richarda Straussa, które realizuje projekty ogólnopolskie (m.in. warsztaty „łatwego tekstu” w kilku miastach Polski), regionalne (cykl koncertów „Polanica – Zdrój Muzyki”) i międzynarodowych (współpraca m.in. z praskim Národnim Divadlem, budapesztańską Węgierską Operą Państwową i berlińskim Netzwerk Leichte Sprache).

Jeden z inicjatorów i dyrektor generalny Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów, który odbywa się w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie.

monika-rokicka

Monika Rokicka

Koordynator

Koordynatorka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów, menedżerka kultury, krytyczka muzyczna i tłumaczka. Pochodzi z Lublina, ale przez wiele lat związana była z Krakowem, w którym ukończyła studia: klasę fortepianu w Akademii Muzycznej i anglistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Współorganizatorka wielu wydarzeń kulturalnych w Małopolsce i na Lubelszczyźnie; obecnie odpowiada za najważniejsze dla Centrum Spotkania Kultur w Lublinie projekty artystyczne – koncerty, planowane konkursy i festiwale muzyczne. Współpracowała m.in. z wytwórnią ECM Records (Monachium), Narodowym Instytutem Audiowizualnym, Teatrem Wielkim-Operą Narodową, Fundacją MALTA, Towarzystwem Muzycznym im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu i Polskim Wydawnictwem Muzycznym. Jej teksty i fotografie ukazywały się w dwutygodniku.com, Ruchu Muzycznym i w wielu innych czasopismach i portalach muzycznych. Mówi płynnie po angielsku i francusku.

Zacznij pisać i wciśnij Enter aby wyszukać