Rosemary JoshuaOpera Studio, Dutch National Opera, Amsterdam

    Kariera wokalna Rosemary Joshua trwa od ponad trzydziestu lat. Artystka występowała na wszystkich najważniejszych scenach świata, m.in. w następujących rolach: Adela w „Zemście nietoperza” (Metropolitan Opera), Bystouška w „Przygodach Lisiczki Bystrouški” i Tytania w „Śnie nocy letniej” (mediolańska La Scala), Anna Trulove w „Żywocie rozpustnika” (Royal Opera House, Covent Garden, Glyndebourne Festival, brukselska La Monnaie), Oscar w „Balu maskowym” (Dutch National Opera), Despina w „Cosi fan tutte” (ROH), Zuzanna w „Weselu Figara” (Glyndebourne, Kolonia, monachijska Bayerische Staatsoper, Welsh National Opera, English National Opera). Wykonując swój bogaty repertuar koncertowy, artystka współpracowała z największymi dyrygentami, m.in. Sir Simonem Rattlem, Gustavo Dudamelem, Sir Markiem Elderem, Vladimirem Jurowskim, Sir Charlsem Mackerrasem i Sir Collinem Davisem.

    Rosemary Joshua szczególnie ceniona jest za interpretację dzieł Händla, w którego repertuarze zadebiutowała na festiwalu w Aix-en-Provance w 1996 roku, wykonując partię Angeliki w „Orlando” pod batutą Williama Christiego (również w ROH i Bayerische Staatsoper). Występowała także jako Kleopatra w „Juliuszu Cezarze” (TCE Paryż, Florida Grand Opera), Poppea w „Agryppinie” (Kolonia, Bruksela, Paryż), Ginewra w „Ariodante” (San Diego Opera, Teatr Bolshoi w Moskwie), Nitocris w „Baltazarze” (Aix-en-Provence, Staatsoper Berlin, Innsbruck Festival), tytułowa Semele (Aix-en-Provence i Innsbruck Festival, Kolonia, ENO) i Partenope (ENO). Ma również bogaty dorobek płytowy związany z muzyką barokową.

    Od 2015 roku artystka zajmuje się również kształceniem głosu młodych śpiewaków, współpracując często z różnymi instytucjami, m.in. Studiem Operowym w Zurychu i Bolshoi Young Artists Program. We wrześniu 2018 roku została dyrektorem Studia Operowego przy Operze w Amsterdamie.

    Zacznij pisać i wciśnij Enter aby wyszukać