Ewa Vesin
sopran

Śpiewaczka i pedagog. Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów. Urodzona w Lublinie, gdzie rozpoczęła swoją edukację muzyczną i drogę artystyczną. Pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu; członkini Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu. Warsztat wokalny i kompetencje dydaktyczne rozwijała również na Yale University w USA pod okiem prof. Doris Yarick-Cross i Timothy’ego Shaindlina, którzy zarekomendowali Ewę Vesin do Met Opera w Nowym Jorku. Studiowała śpiew w Akademii Muzycznej w Krakowie i Wrocławiu. Ukończyła podyplomowe studia menedżerskie na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Laureatka Nagrody Specjalnej oraz Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007). Odznaczona Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” (2010).

Z pasją wykonuje zarówno partie operowe, jak i muzykę symfoniczną. Wielokrotnie kreowała główne role m.in. w dziełach: „Halka” S. Moniuszki, „Umarłe miasto” E. Korngolda, „Otello” G. Verdiego, „Czarodziejski flet” i „Łaskawość Tytusa” W. A. Mozarta, „Carmen” G. Bizeta, „Zemsta Nietoperza” J. Straussa, „Opowieści Hoffmana” J. Offenbacha, „Don Carlos” i „Trubadur” G. Verdiego, „Tosca” G. Pucciniego, „Walkiria” i „Tannhäuser” R. Wagnera. Odbyła tournée po Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Wystąpiła dla księżnej i księcia Luksemburga podczas Festiwalu Operowego, kreując tytułową Carmen G. Bizeta. W 2005 roku zaproszona przez Wolfganga Wagnera, wnuka słynnego Richarda, do udziału w przesłuchaniu w Bayreuther Festspielhaus.

Artystka wykonuje również dzieła muzyki symfonicznej i oratoryjnej. W swoim repertuarze ma m.in. dzieła: III Symfonia” – H. M Górecki, „II Symfonia” – G. Mahler, „VIII Symfonia” – G. Mahler, „Messa da Requiem” – G. Verdi, Stabat Mater” – K. Szymanowski, „IX Symfonia” – L. van Beethoven, Credo” – K. Penderecki, „VIII Symfonia” – K. Penderecki. Brała udział w wielu festiwalach, m.in. Viva il Canto, Wratislavia Cantans, Międzynarodowy Festiwal Wagnerowski, Musica Polonica Nova, Międzynarodowy Festiwal w Brnie, Singing Europe Wrocław, Międzynarodowy Festiwal im. Ludwiga van Beethovena, Leo Festival.

Współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Teatrem Wielkim w Łodzi, Operą Krakowską, Operą Śląską, Operą Podlaską, NOSPR-em, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, Sinfonią Iuventus, Orkiestrą Kameralną NFM Leopoldinum i Orkiestrą Symfoniczną NFM we Wrocławiu, Filharmonią Narodową w Warszawie, a także Filharmonią Narodową w Pekinie, z którą wykonała „VIII Symfonię” Krzysztofa Pendereckiego pod batutą Mistrza. W 2013 roku, z okazji 80. urodzin Krzysztofa Pendereckiego wystąpiła w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, wykonując jego „Credo” z towarzyszeniem Sinfonia Varsovia pod batutą Valery’ego Gergieva. W latach 2003-2012 była solistką w Operze Wrocławskiej, a w latach 2013-2014 solistką Teatru Wielkiego w Łodzi. Współpracowała z wybitnymi dyrygentami: Krzysztof Penderecki, Jacek Kaspszyk, Valery Gergiev, Alexander Liebreich, Paul McCreesh, Jose Maria Florencio, Ernst Kovacic, Benjamin Shwartz, Tadeusz Strugała, Łukasz Borowicz, Michał Klauza, Tadeusz Kozłowski, Finnegan Downie Dear, Benjamin Bayl oraz reżyserami: Hans Peter-Lehman, Waldemar Zawodziński, Roberto Skolmowski, Marek Weiss, Laco Adamik, Michał Znaniecki, Tadeusz Bradecki, Andrzej Bubień, Ivo van Hove i Mariusz Treliński.

 W obecnym sezonie artystka zaśpiewa w premierowych spektaklach tytułowe partie w dwóch arcydziełach Pucciniego: „Turandot” w Operze i Filharmonii Podlaskiej oraz „Toskę” w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Wykona również rolę Marietty w operze „Umarłe miasto” E. Korngolda w TWON w Warszawie oraz Renaty w operze „Ognisty anioł” S. Prokofiewa w Opera di Roma. W sezonie 2019/2020 zaśpiewa ponownie partię Renaty w Opera Nacional de Chile i TWON w Warszawie, a w sezonie 2020/21 –

w Operze Narodowej w Oslo.

Monika Korybalska

mezzosopran 

Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Wydziału Chemii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Solistka Opery Krakowskiej. Do ważniejszych partii w jej repertuarze operowym i operetkowym należą: Giovanna Seymour („Anna Bolena” Donizettiego), Adalgisa („Norma” Belliniego), Orfeusz („Orfeusz i Eurydyka” Glucka), Nicklausse/Muse („Opowieści Hoffmanna” Offenbacha), Cherubino („Wesele Figara” Mozarta), Suzuki („Madama Butterfly” Puciniego), Jadwiga („Straszny dwór” Moniuszki), Dorabella („Cosi fan tutte” Mozarta), Druga Dama („Czarodziejski flet” Mozarta), Zaida („Turek we Włoszech” Rossiniego), Mercedes („Carmen” Bizeta), Echo („Ariadna na Naxos” R. Straussa), Sylva („Księżniczka czardasza” Kálmána), Liza („Hrabina Marica” Kálmána), Książę Orlovsky („Zemsta nietoperza” Straussa). Wykonuje również dzieła kantatowo-oratoryjne oraz utwory liryki wokalnej.

W 2014 roku rozpoczęła współpracę z Teatrem Wielkim w Łodzi, przygotowując i wykonując partię Jadwigi w „Strasznym dworze” S. Moniuszki w reżyserii Krystyny Jandy. Na swoim koncie ma także współpracę z Operą na Zamku w Szczecinie, Operą Nova w Bydgoszczy oraz nieistniejącym już Gliwickim Teatrem Muzycznym.

Jest laureatką VI Ogólnopolskiego Konkursu Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej (II nagroda oraz nagroda specjalna), Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Iuventus Canti” na Słowacji (wyróżnienie) oraz finalistką I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antoniny Campi w Lublinie. W roku 2014 otrzymała Nagrodę Województwa Małopolskiego za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury „Ars Quaerendi”, co zaowocowało nagraniem cennej w dorobku artystki płyty z duetami sopranowo-mezzosopranowymi „Per Due Donne”, wydanej w 2017 roku.

Jest uczestniczką wielu festiwali muzycznych, m. in. Festiwalu Muzyki Polskiej (Kraków), Festiwalu im. Jana Kiepury (Krynica Zdrój), Międzynarodowego Festiwalu Muzycznym im. K. Jamróz (Busko Zdrój), Bydgoskiego Festiwalu Operowego, Festiwalu Wawel o zmierzchu (Kraków), Bologna Festival (Włochy), Festival de Wiltz (Luksemburg).

Finalistka I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów w Lublinie.

Erni Deng

sopran

W wieku pięciu lat rozpoczęła naukę gry na erhu pod kierunkiem Chen Yulina z Grupy Artystycznej Pieśni i Tańca Marynarki Wojennej Chin, a następnie pod kierunkiem Zhan Dongyanga z Konserwatorium Centralnego Chin, otrzymując Certyfikat Ósmego Poziomu gry na erhu. W latach 1994-2004 była członkiem Centralnej Orkiestry Symfonicznej i Chóru Dziewczęcego pod batutą Yang Hongniana.

W roku 2005 rozpoczęła studia śpiewu operowego na Wydziale Edukacji Wokalnej Konserwatorium Chińskiego pod kierunkiem profesora Zhao Huimina. W 2006 roku została przyjęta do Konserwatorium w Tianjin, gdzie pobierała nauki pod kierunkiem prof. Chen Yixina oraz Zhao Jianana. Podczas studiów brała udział w Ogólnochińskim Konkursie Śpiewu Solowego dla Studentów Uczelni Artystycznych, w którym zdobyła nagrodę za wybitny występ.

Po ukończeniu nauki w 2010 roku wyjechała do Niemiec, by studiować na Uniwersytecie Muzycznym Hansa Eislera w Berlinie pod kierunkiem prof. Renate Faltin. W roku 2013 została przyjęta na studia na Wydziale Muzyki Wokalnej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, gdzie kształciła się pod kierunkiem prof. Ryszarda Cieśli.

W 2015 roku wystąpiła podczas recitalu w Sali Koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, stając się pierwszą od czterdziestu pięciu lat studentką z Chin, która ukończyła z wyróżnieniem Wydział Wokalistyki na tej uczelni.

W roku 2018 została mianowana przez Ambasadora Chin w Polsce Przewodniczącą Unii Studentów Chińskich na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina.

 W wolnych chwilach pełni obowiązki dyrygenta i kierownika artystycznego Chóru Dziecięcego Chińczyków w Polsce. Pod jej kierunkiem Chór uczestniczy w życiu społecznym i artystycznym, uświetniając uroczystości organizowane przez Ambasadę ChRL.

Justyna Skoczek

fortepian

Urodzona w Głogowie. Korepetytor operowy i pianistka. Absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie fortepianu prof. Włodzimierza Obidowicza (2003).

W latach 2003 – 2012 pracowała jako korepetytor oraz muzyk solista w Operze Wrocławskiej, biorąc udział w przygotowaniu niemal wszystkich inscenizacji, a szczególnie premier i prapremier polskich oper XX i XXI wieku na wrocławskiej scenie – „Króla Rogera” Karola Szymanowskiego, 0„Raju Utraconego” Krzysztofa Pendereckiego, „La libertà chiama la libertà” Eugeniusza Knapika, „Pułapki” Zygmunta Krauzego, „Ogrodu Marty” Cezarego Duchnowskiego.

Obecnie nie jest na stałe związana z jednym teatrem. Współpracuje z Operą Wrocławską, Teatrem Wielkim w Łodzi, Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie oraz Teatrem Polskim we Wrocławiu, z którym w 2016 roku zrealizowała całość „Dziadów” Adama Mickiewicza w reż. Michała Zadary.

Współpracuje z instrumentalistami i śpiewakami wykonując muzykę kameralną XX i XXI wieku. W powołanym do życia w roku 2014 Square Music Trio razem z sopranistką Ewą Vesin i kontrabasistą Pawłem Jabłczyńskim pracuje nad repertuarem obejmującym utwory Giovanniego Bottesiniego i autorskie transkrypcje dzieł innych kompozytorów.

Od roku 2001 wykładowca Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej we Wrocławiu, na której obroniła pracę doktorską.

Michał Grabczuk 

baryton

Absolwent specjalności musical oraz śpiew solowy na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Studiował w klasie prof. Piotra Kusiewicza, uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Kształcił się również na kursach prowadzonych przez prof. Marka Rzepkę, Marcela Boone’a, Jadwigę Rappé, Helenę Łazarską, Paula Esswooda, Marcina Habelę. Już w trakcie studiów został zaproszony do współpracy z gdańskim zespołem Cappella Gedanensis. W 2015 roku wziął udział w wystawieniu opery współczesnej „Le ruisseau” Noir Guy-François Leuenberger’a w Théâtre du Grütli w Genewie. Od 2015 roku jest członkiem prestiżowego chóru Internationale Chorakademie Lübeck, z którym odbywa liczne podróże koncertowe.

W październiku 2017 roku wykonywał partię Monostatosa w operze „Czarodziejski Flet” Wolfganga Amadeusza Mozarta na scenie Teatru Muzycznego w Lublinie. W tym samym teatrze w lutym 2018 roku wziął udział w premierze koncertu hiszpańskich arii z zarzueli „Zarzuela Ole!”. W kwietniu w Operze Bałtyckiej wykonał partię Johna Styxa w operetce „Orfeusz w piekle” Jacques’a Offenbacha. Szczególnym zamiłowaniem darzy muzykę barokową. Uczestnik Antonina Campi Opera Masterclass.

Jan Żądło

baryton

Ukończył Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (klasa dr Adama Szerszenia), gdzie obecnie jest doktorantem. W latach 2014-2017 był członkiem Akademii Operowej w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, gdzie uczył się u Eytana Pessena, Izabelli Kłosińskiej i Matthiasa Rexrotha. Brał udział w kursach wokalnych prowadzonych m.in. przez Neila Schicoffa, Andrzeja Dobbera, Tomasza Koniecznego, Brendę Hurley, Jerzego Marchwińskiego. Debiutował partią tytułową w „Don Giovannim” Mozarta w Operze Śląskiej. W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej występował jako Bardos w „Cudzie, albo Krakowiakach i Góralach” Stefaniego (produkcja Akademii Operowej), a także jako Halabardnik w „Goplanie” Żeleńskiego. W Teatrze Wielkim w Poznaniu zaśpiewał partię Papagena w „Czarodziejskim flecie” Mozarta. Brał udział w koncertowym wykonaniu „Das Wunder der Heliane” Korngolda w Konzerthaus Freiburg. Ostatnio wystąpił w Opera de Lyon w „La bella dormente nel bosco” Respighiego w potrójnej roli jako Il Re, L’Ambasciatore, Il Boscaiolo. Współpracował z orkiestrami m.in.: Polskiej Orkiestry Radiowej, Filharmonii we Freiburgu, Filharmonii Śląskiej i Filharmonii Świętokrzyskiej. Jest laureatem: Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Imricha Godina we Vrablach na Słowacji (II nagroda) oraz Konkursu im. Antoniny Campi w Lublinie (nagroda specjalna dla najbardziej obiecującego młodego śpiewaka).

Uczestnik Antonina Campi Opera Masterclass.

Mykhailo Malafii

tenor

Artysta ukończył Lviv National Music Academy, z którą obecnie współpracuje. Uczestniczył w kursach wokalnych prowadzonych przez Kaludiego Kaludova. Odnosił sukcesy w konkursach wokalnych, m.in. Competizione dell’Opera (2017), 12th Seoul International Music Competition (2016), 2nd Minsk International Christmas Singing Competition (2015), IX Konkursie Wokalnym w Częstochowie (2015), 48th International Antonín Dvořák Singing Competition (2013), a także w konkursach we Włoszech i na Ukrainie. W repertuarze ma wiele partii operowych: Alfredo („Traviata“ Giuseppe Verdiego), Riccardo („Bal maskowy“ Giuseppe Verdiego), Macduff („Makbet“ Verdiego), Rodolfo („Cyganeria“ Giacomo Pucciniego), Pinkerton („Madame Butterfly“ Pucciniego), Andrii („Zaporochets za Dynaem“ Semena Hylaka-Artemovskiego), Nazar („Nazar Stodolia“ Konstantyna Dankevycha) oraz wiele pieśni neapolitańskich, arii starowłoskich i pieśni rosyjskich. Jest solistą Lviv National Opera and Ballet Theater, ale występuje gościnnie m.in. we Włoszech, Niemczech, Austrii i Polsce. W lutym 2017 roku artysta otrzymał III nagrodę w I Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów w Lublinie.

 

 

Zacznij pisać i wciśnij Enter aby wyszukać